Aktualna obvestila

Praktični nasveti za mladostnike

Najstniško obdobje je težavno in naporno že samo po sebi, izredne razmere zaradi koronavirusa pa lahko k temu le še prispevajo. Zaradi zaprtja šol in odpovedi dogodkov mladi zamujajo pomembne trenutke v njihovih življenjih, pa tudi vsakdanje aktivnosti kot so klepet s prijatelji in sodelovanje pri pouku v živo.

Najstnikom, ki se soočajo z življenjskimi spremembami zaradi koronavirusa, in se počutijo tesnobno, osamljeno in razočarano, UNICEF sporoča: niste sami. V nadaljevanju je UNICEF zbral nekaj praktičnih nasvetov o tem, kaj lahko mladi naredijo za svoje duševno zdravje v obdobju samoizolacije.

 
1. Normalno je, da občutiš tesnobo

Če občutiš tesnobo zaradi zapiranja šol in zaskrbljujočih naslovov v medijih, vedi, da nisi edini. Psihologi že dolgo prepoznavajo, da je občutek tesnobe normalna in zdrava funkcija telesa, ki nas opozori na grožnje in nam pomaga sprejeti ukrepe, da se zaščitimo. Občutek tesnobe ti pomaga sprejeti odločitve, ki so zdaj nujno potrebne – ne druži se z drugimi razen družinskimi člani; umivaj si roke in ne dotikaj se obraza. Občutki tesnobe so torej pomembni za zaščito nas samih in tudi drugih. S tem skrbimo za člane naše skupnosti in ljudi okoli nas.

Normalno je torej, da v trenutnih razmerah občutiš tesnobo in negotovost. Pri tem je izjemno pomembno, da informacije o koronavirusu pridobivaš izključno iz zanesljivih virov (https://www.nijz.si/https://www.gov.si/teme/koronavirus; https://www.unicef.si/ in drugih) oziroma preveriš ostale informacije, ki jih prejmeš po manj zanesljivih kanalih. Neresnične oziroma zavajajoče informacije lahko občutek tesnobe le še poslabšajo.

Če si v skrbeh, da si okužen s koronavirusom, se čim prej pogovori s starši oziroma skrbniki, da ti lahko pomagajo. Vedi, da bolezen pri otrocih in mladih običajno poteka v blagi obliki in da je mogoče simptome bolezni lajšati oziroma zdraviti. Predvsem pa ne pozabi na najbolj učinkovite ukrepe: ne druži se z drugimi razen ožjimi družinskimi člani, umivaj si roke in ne dotikaj se obraza.

 
2. Zamoti se

Strokovnjaki priporočajo, da je v težkih razmerah, kot so trenutne, zelo koristno, če težave razdeliš na 2 kategoriji: stvari, pri katerih lahko nekaj narediš in jih izboljšaš, ter stvari, pri katerih ne moreš storiti ničesar. V trenutnih razmerah je veliko stvari prav v drugi kategoriji.

Kljub temu ti pri soočanju s težkimi situacijami lahko pomaga, če se zamotiš. Pisanje domačih nalog, gledanje priljubljenih filmov, branje knjig, so načini, s katerimi se lahko sprostiš in najdeš ravnovesje iz dneva v dan.

 
3. Poišči nove načine povezovanja s prijatelji

Če v teh razmerah pogrešaš prijatelje, so družbena omrežja odličen način za povezovanje. S prijatelji lahko organizirate virtualno druženje in skupaj popijete čaj ali kavo, si ogledate videe, klepetate …

Bodi ustvarjalen: Pridruži se kateremu od popularnih izzivov, kjer s prijatelji deliš motivacijske vsebine, kot so misli, profili in fotografije. Pri tem upoštevaj napotke za zagotavljanje svoje varnosti in varnosti drugih na spletu ter bodi spoštljiv do drugih.

Ob vsem tem pa ne pozabi, da ob zaslonih in na družbenih omrežjih ni zdravo niti koristno preživeti več ur, saj lahko le še povečajo občutek tesnobe. Priporočamo, da si s starši določiš omejen čas za zaslone in ga tudi spoštuješ.

4. Osredotoči se nase

Si si vedno želel začeti kakšen nov hobi, se naučiti nekaj novega? Zdaj je pravi čas, da se tega lotiš. S tem, ko se osredotočaš nase in iskanje načinov, kako kreativno zapolniti svoj čas, boš izboljšal tudi svoje duševno zdravje.

5. Zavedaj se svojih občutkov

Ker so odpovedani številni dogodki s prijatelji in boš izpustil hobije ter športne tekme, lahko občutiš razočaranje. Pomembno je, da se teh občutkov zavedaš in si jih dopustiš. Dovoli si biti žalosten ali razočaran in kmalu se boš počutil bolje, saj boš svoja čustva ozavestil.

Vsak se na svoj način sooča s svojimi čustvi. Nekateri mladi ustvarjajo, nekateri se pogovarjajo s prijatelji. Delaj tisto, kar se ti zdi, da je dobro zate.

6. Bodi prijazen do sebe in drugih

Nekateri mladostniki se v tem času soočajo z ustrahovanjem, zato jim ponudi svojo podporo. Tvoje spodbudne besede lahko naredijo veliko spremembo.

In zapomni si: bolj kot kdaj prej moramo biti zdaj pozorni na to, kaj govorimo oziroma delimo, da ne bi prizadeli drugih!
Povzeto po: dr Lisi Damour, priznani mladostniški psihologinji, in kolumnistki New York Timesa; https://www.unicef.org/coronavirus/how-teenagers-can-protect-their-mental-health-during-coronavirus-covid-19

POUK NA DALJAVO V TRETJEM TEDNU

Spoštovani starši,

kot ste verjetno že izvedeli iz uradnih medijev, Vlada RS podaljšuje izvajanje pouka na daljavo v slovenskih šolah. Nihče ne zna napovedati natančnega poteka in razpleta širjenja epidemije in vsi se dnevno soočamo s premagovanjem izzivov povezanih z izjemno nalezljivo boleznijo, ki jo povzroča virus COVID-19. Bolezen, ki je zaznamovala ves naš planet, je spremenila življenje slehernega izmed nas.

V prvih dveh tednih ste se po najboljših močeh trudili tudi starši. Posebna zahvala gre vsem vam in našim učencem za ves trud in prilagajanje, ki ste ju zmogli v teh težkih časih. Tudi vsak izmed zaposlenih na šoli je po svojih najboljših močeh opravljal svoje poslanstvo poučevanja na daljavo. Vsi smo se znašli v situaciji, ko moramo biti izjemno prilagodljivi in ustvarjalni.

Pričenjamo s tretjim tednom pouka na daljavo. Naše delo in poslanstvo je poučevanje učencev v razredu. Hitro in z veliko mero pedagoške odgovornosti smo se prilagodili in se še prilagajamo ter pričeli poučevati na daljavo. Zavedamo se, da taka oblika dela tudi za vas starše predstavlja nove izzive ter dodatne obremenitve in odgovornosti. Verjamem, da nam bo s skupnimi močmi, dialogom in prilagajanjem uspelo. Zaposleni na I. OŠ Žalec se trudimo po svojih najboljših močeh, da so gradiva vedno bolje pripravljena in da bodo učenci lahko v največji meri samostojno opravljali šolsko delo. Po dveh tednih poučevanja na daljavo smo opravili analizo prehojene poti. Z vaše strani, cenjeni starši, smo prejeli mnogo pohval, razumevajočih besed in tudi konstruktivnih kritik, za kar se vam zahvaljujem. Ob vsem trudu pa je včasih nam ali vam zagodla tudi tehnika. V tednu, ki se je pravkar pričel, smo na podlagi skromnih izkušenj preteklih dveh tednov poučevanja na daljavo ter priporočil Zavoda za šolstvo posodobili naše spletne učilnice za predmetno stopnjo. Gradivo v spletni učilnici je načrtovano na tedenski ravni, količino smo optimizirali in tako verjamemo, da boste delo lažje prilagajali vašemu dnevnemu ritmu življenja v družini. Tudi učiteljice razredne stopnje so prilagodile delo v tem tednu na podlagi izkušenj preteklih dveh tednov. Zavedamo se, da se bodo stiske zaradi socialne izoliranosti pričele še jasneje izražati in da so pred nami še kakšni izzivi. V prihodnje bomo naše delo še nadgrajevali.

Hvala vsem in vsakemu posebej za ves trud, ki ga vlagate v delo na daljavo. Iskrena hvala vam, starši, da stojite ob strani svojim otrokom in ob tem mnogi opravljate še delo v službah, ki nam vsem omogočajo, da država funkcionira izrednim razmeram primerno. Še naprej spodbujajte svoje otroke, da bodo opravljali šolsko delo in da vzpostavijo stik z učitelji, če česa ne razumejo ali če pri domačem delu potrebujejo pomoč in pošiljajo rezultate svojega dela v povratno informacijo učiteljem.

Vsem nam želim, da bi te izredne razmere čim hitreje minile in da se ponovno srečamo v šolskih klopeh.

Ostanite doma in ostanite zdravi.

Tatjana Žgank Meža,

ravnateljica

Stran 1 od 1312345...10...Zadnja »
Zadnji dogodki

9. slovenska glasbena olimpijada

V nedeljo, 8. 3. 2020, je na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani potekala 9. slovenska glasbena olimpijada. Tekmovanje je obsegalo tri sklope: pisni del s poslušanjem glasbenih del, glasbeno teorijo in glasbenim znanjem, a-vista izvajanje melodične in ritmične vaje in pevski nastop ter izvedbo avtorske skladbe. Na državnem tekmovanju sta sodelovala tudi učenca naše šole in dosegla odlične rezultate; Enej Jezernik je prejel zlato priznanje, Nuša Bizjak pa srebrno priznanje.

Mentorica Tina Strahovnik

Evropska vas-Italija

Naša šola je vključena v projekt EVROPSKA VAS. Cilj in namen projekta je spodbujanje medkulturnega razumevanja, strpnosti, solidarnosti ter spoznavanje drugih narodov in držav v Evropski uniji ter hkrati povečevanje lastne kulture in identitete. Učenci na zanimiv ter privlačen način vsako leto spoznavajo eno izbrano državo. V letošnjem šolskem letu poglobljeno raziskujemo Italijo. Kot nadgradnjo projekta vključujemo vsako leto še teden evropske hrane s katerim učenci spoznavajo tipične jedi posameznih evropskih držav, ki so jih spoznali v okviru projekta. Letos bo teden evropske hrane potekal od ponedeljka 9. marca do petka 13.marca.

Stran 1 od 4012345...102030...Zadnja »
Projekti

znak_bienala_PIKA5

ekosola2

zdrava

 

Shema_solskega_sadja

logo_kulturna_sola_transparent_copy

logo_etwinning
evropska-vas

simbioza